Praktijkcase: Linda en John – Westeringh Flowers

In deze praktijkcase zijn de trotse eigenaren Linda en John aan het woord. Zij vertellen vol lof over hun familiebedrijf en de reden waarom zij samenwerken met Repay HRM.

‘Wij zijn een lokaal bedrijf waar we er echt voor elkaar zijn’

Linda en John zijn al dertien jaar de trotse eigenaren van hun familiebedrijf. Het bedrijf in het dorpje Varik is eigenlijk een ‘grote tuin’ van meer dan drie hectare. “We hopen samen nog heel wat jaren door te gaan met dit bedrijf.”

Modern bloemen kweken

Bij Westeringh Flowers wordt het hele proces van de bloemen verzorgd. Ze planten de stekjes, oogsten de bloemen, snijden ze en pakken de bloemen ten slotte ook in. Toen John en Linda dertien jaar geleden Westeringh Flowers overnamen van de ouders van John zag het bedrijf er nog heel anders uit. “In de afgelopen dertien jaar hebben wij alles gemoderniseerd en geautomatiseerd. Wij hebben het bedrijf flink uitgebreid. Na twee verbouwingen zijn wij nu een ‘tuin’ van 3,2 hectare groot.”

Reislustige bloemen

De afgelopen jaren is Westeringh Flowers behoorlijk gegroeid. “Wij hebben gelukkig erg veel vaste kopers. Het fijne daaraan is dat wij al weten wat voor aanvragen we gaan krijgen. Er zijn namelijk vaste tijden waarop wij het standaard druk krijgen met bepaalde klanten. Negentig procent van de bloemen die wij afleveren, wordt geëxporteerd. Engeland is hierin bijvoorbeeld een erg grote afnemer. Ieder jaar voorafgaand aan de ‘Engelse Moederdag’ hebben wij het dus erg druk met aanvragen. Dit weten we nu al en daarom kunnen we ons daar goed op voorbereiden.”

Tevreden

Linda en John werken al een kleine drie jaar samen met Repay. “Deze samenwerking is heel fijn. Alle nieuwe medewerkers die wij aannemen, lenen we in via Repay. Het scheelt ons enorm veel tijd. Het is gewonnen tijd die wij in ons bedrijf kunnen steken. We zijn erg te spreken over de communicatie met Repay. Er zijn hele korte lijntjes en we krijgen altijd snel een reactie wanneer wij met een vraag zitten. Wij vinden dat heel belangrijk.” Op dit moment heeft Westeringh Flowers acht medewerkers die bij Repay ingeschreven staan.

Bekend gezicht

Onder de werknemers van Westeringh Flowers heerst een echt familiegevoel. “Veel van onze medewerkers komen uit het dorp of uit een dorp in de buurt. Daardoor is het hier erg lokaal. Soms betekent dat ook dat we te veel van elkaar weten, daar moeten we alert op zijn. Hoe dan ook, we zijn er voor elkaar. We zijn een hecht team en dat zorgt voor een fijne werksfeer.”

 

Vraag een adviesgesprek aan

 

Heb je vragen over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact op voor een adviesgesprek. Wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.