Praktijkcase: Dierenwinkel Ren​é van der Westen

Al sinds zijn elfde wist René van der Westen dat hij een eigen dierenwinkel zou willen hebben. Deze droom heeft hij dan ook waargemaakt. Het resultaat? Een prachtig familiebedrijf in Den Haag, met tevens het grootste aanbod aan hondenkleding in Nederland.

Liefde in de winkel

Renés dochter Marloes vertelt over het ontstaan van het bedrijf. “Mijn ouders hebben elkaar leren kennen in een dierenwinkel. Al snel kwamen ze erachter dat ze dezelfde droom koesterden en in 1982 openden ze samen hun eigen dierenwinkel in de wijk Statenkwartier in Den Haag. Deze winkel werd een heus begrip in de omgeving en al snel merkten we dat de vraag naar bepaalde producten enorm was. Aan de hand van deze informatie besloten we een webshop op te zetten, die in 2012 werd gelanceerd.” Tot op de dag van vandaag heeft de dierenwinkel een enorm aanbod aan verschillende luxe dierenproducten.

Grootste van Europa

De winkel van René van der Westen is een echt familiebedrijf. Naast René en zijn vrouw Ria, is dochter Marloes een aantal jaar geleden bij het bedrijf gekomen om het team te versterken. Marloes vertelt: “In 2014 zijn we verhuisd naar een pand aan de overkant van de straat, omdat het oude pand te klein werd. Op dat moment ben ik het bedrijf ingestapt.” Het nieuwe pand bood meer ruimte, waardoor de mogelijkheid ontstond om een hondenboetiek, inclusief de verkoop van luxe accessoires, te openen. Er was namelijk al langere tijd vraag naar luxeartikelen en verzorging voor de hond. Marloes: “Alles zit onder één dak, via de dierenwinkel loop je zo door naar onze hondenboetiek.” Het openen van deze boetiek bleek een gouden zet. “We zijn binnen Europa de grootste speler op dit gebied. Bij ons kun je terecht voor allerlei luxeartikelen voor honden, waaronder kleding, halsbanden en riemen. We werken met meer dan 60 leveranciers, wat zorgt voor ons uitgebreide aanbod.

 

Strakke communicatie

René van der Westen werkt al jaren samen met Repay HRM. René vertelt: “We kwamen een paar jaar geleden op het punt dat we meer werknemers in de winkel kregen. Zodoende waren we op zoek naar een partner om het financiële aspect in goede banen te leiden. Mijn vrouw heeft toen Repay, die destijds nog maar net bestond, benaderd voor een gesprek. Sindsdien werken we samen.” René is tevreden met de samenwerking: “De oprechte communicatie vind ik erg prettig. Daarnaast is het fijn dat gesprekken met collega’s over geldzaken uit handen worden genomen. Repay regelt alles omtrent salarissen en terugbetalingen, met gedegen kennis en kunde.”

Vraag een adviesgesprek aan

 

Heb je vragen over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact op voor een adviesgesprek. Wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.