Praktijkcase: Ed en Rob

In de praktijkcases vertellen relaties waarom zij gekozen hebben voor Repay HRM. In deze praktijkcase vertelt Ed waarom hij is gaan payrollen.

Bakken, bezorgen en vooral beleven

Ed en Rob Jonker zijn de trotse eigenaars van Bakkerij Jonker, die door hun voorouders werd opgericht. De bakkerij is gegroeid van eenmanszaak naar een bedrijf met 45 werknemers. De passie zit nog altijd in het Jonkersbloed. “Het mooiste is dat je de dag met niks begint en het liefste ook met niks eindigt”, vertelt Ed Jonker.

Wanneer werknemers langere tijd vanuit huis werken, is het ook belangrijk om ergonomische werkplekken in te richten. Zorg er bijvoorbeeld voor dat werknemers een bureaustoel hebben en dat ze weten wat de juiste schermhoogte is.

Familiebedrijf

De bakkerij werd in 1934 opgericht door Eds grootvader. Nadat de ouders van Ed het overnamen, waren hij en zijn broer Rob aan de beurt. “Het begon als familiebedrijf en dat is altijd zo gebleven. Mijn zus runt het kantoor, Rob doet de bakkerij en ik doe de rest. Ik maak bijvoorbeeld planningen voor producten en stuur de winkels aan. We hebben inmiddels vijf winkels en een webshop, waar klanten taart en ontbijt kunnen bestellen”, vertelt hij. Het team bestaat uit koeriers en medewerkers op depot en locatie. “In totaal hebben we 45 mensen in dienst, fulltime en parttime.”

Niet alleen bakken

Ed is trots op de ontwikkeling van de bakkerij. “Ik was vroeger bakker, nu ben ik manusje-van-alles.” Bakkerij Jonker levert ook aan verzorgingstehuizen, restaurants, hotels, Sligro-partijen en bedrijven. Dit kunnen taarten, broden, kadetjes, krentenbollen, maar ook belegde broodjes of een lunch zijn. “Wij bezorgen bij sommige van onze klanten één keer in de twee dagen een lunch. Met onze service bedienen wij heel Noord-Holland.”

Een rond beroep

“Het mooie aan dit bedrijf is, dat je met niks begint in de ochtend. De winkels zijn helemaal leeg. Gedurende de dag vult de toonbank zich beetje bij beetje aan met producten.” Bakkerij Jonker bakt voor vijfennegentig procent alles zelf. Aan het eind van de dag hoort de winkel, uiteraard, weer leeg te zijn. “Dat maakt de cirkel weer rond. Dat zie je niet vaak in een beroep. Wat we overhouden, gaat naar voedselbanken en naar boeren voor hun vee. Ook verkopen wij een gedeelte in een budgetsupermarkt.”

Belevingswinkel

Ed en Rob houden veel rekening met de beleving van hun klanten, zodat een bezoekje aan Jonker altijd de moeite waard blijft. Ed vertelt: “Er moet meer horeca in de zaak. In de ochtend zijn we een bakkerswinkel en later op de dag kunnen klanten bij ons terecht voor lunch. In ons nieuwe concept willen we zelfs avondeten gaan verzorgen. Uiteraard blijft onze focus liggen op het aanbieden van verse producten, die de hele dag door verkrijgbaar zijn.” Een ander streven van de twee bakkers is het weer gaan bakken in de winkels zelf. Op dit moment wordt alles gemaakt in de grote bakkerij in Broek op Langedijk. “Maar onze belangrijkste ambitie? Een plek in de markt behouden tussen alle supermarkten door pure, gezonde en eerlijke producten aan te bieden.”

Citybakery

Eén van de nieuwste concepten van Bakkerij Jonker is Citybakerytaart.nl. Volgens Ed zorgt dit concept voor meer beleving van de winkel. Citybakerytaart.nl verkoopt landelijk onder meer taart en gebak en bezorgt ontbijt door heel Noord-Holland. “Mensen gaan meer online kopen, dat zien wij ook. Dus zetten wij dit soort diensten in om ons te onderscheiden. Wij zijn een van de weinige bakkers die in online verkoop gespecialiseerd is.” Kwalitatief goede spullen leveren op internet en daarvoor een hoge waardering krijgen, dat is waar Ed voor gaat. “Ik hoef niet de grootste te zijn. Dan ga ik liever voor kwaliteit”, zegt Ed.

Ontbijt aan de deur

Hoe leuk is het om de dag te beginnen met een ontbijt aan de deur? Ed: “We verzorgen een ontbijtservice, die vooral gebruikt wordt door mensen die iets te vieren hebben. Bedrijven geven het aan hun medewerkers die een aantal jaar in dienst zijn of iets extra’s hebben gedaan. Klanten gebruiken het ook voor trouwdagen, Moederdag of Valentijnsdag. Het is echt bedoeld als een geschenk.” Koeriers brengen de ontbijtservice tot aan de voordeur.

Flexibel en makkelijk

“Het leek me prettig om een flexibelere schil om me heen te hebben. Repay is makkelijk voor parttime- en weekendpersoneel. De bakkerij is natuurlijk van kleine eenmanszaak naar 45 werknemers gegaan. Ik hoef minder om te kijken naar personeelszaken. Repay ontzorgt je, neemt een stukje van je eigen werkzaamheden over en betaalt je medewerkers zelfs uit. Het is een betrouwbaar bedrijf.”

Vraag een adviesgesprek aan

 

Heb je vragen over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact op voor een adviesgesprek. Wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.