Payroll uitbesteden in de horeca?
Als horecaondernemer heb je altijd te maken met seizoensinvloeden. Ze zorgen voor pieken en dalen in het aantal gasten en daar moet jij als ondernemer op anticiperen. De grootste uitdaging hierin is natuurlijk de personeelsplanning. Hoe zorg je ervoor dat je voldoende capaciteit hebt in het hoogseizoen en niet vastzit aan personeel en de bijhorende kosten in het laagseizoen? Het antwoord: een flexibele schil.
Wat is een flexibele schil?
Een flexibele schil is het deel van jouw personeelsbestand dat geen vast contract heeft en dus flexibel inzetbaar is. Het is de laag die om de vaste kern heen ligt en bestaat uit medewerkers die nodig zijn om piekmomenten op te vangen. Deze medewerkers werken op tijdelijke basis.
De vaste kern bestaat uit alle medewerkers met een vast contract. Zij zijn vaak het hele jaar nodig en dus ook op de minst drukke momenten.
Het inrichten van de ideale flexibele schil kan een grote uitdaging zijn dus daar helpen we graag bij. Hieronder lees je meer over de manier waarop wij payroll en uitzenden inzetten om een flexibele schil vorm te geven.
Payroll en uitzenden in de horeca
Bij payroll wordt de cao van de opdrachtgever 1 op 1 overgenomen. Dat houdt dus in dat de horeca-cao wordt nageleefd. In de horeca-cao is de mogelijkheid opgenomen dat bij seizoenswerk vanwege klimaat- of natuursinvloeden een tussenperiode van meer dan 3 maanden is toegestaan in plaats van de oorspronkelijke 6 maanden. Bij een seizoenkracht kun je dus telkens een arbeidsovereenkomst voor negen maanden afsluiten zonder je flexibiliteit te verliezen.
Meer weten over payroll? Kijken dan snel verder.
Wanneer je kiest voor uitzenden via Repay, werken de medewerkers conform de NBBU-cao. Hierdoor geniet je van extra flexibiliteit door:
- Het aantal contracten: In de eerste vier jaar mogen zeven óf meer tijdelijke contracten worden aangeboden. Bij payroll of bij eigen personeel zijn dit drie contracten in drie jaar tijd.
- Korte opzegtermijnen: tot en met fase 3 geldt maximaal één maand opzegtermijn ongeacht hoe lang het contract nog doorloopt. Terwijl bij payroll een contract niet zomaar tussentijds opgezegd kan worden.
Benieuwd hoe ons online uitzendbureau werkt? Lees dan snel verder.
We snappen dat je vragen hebt
Welke diensten biedt Repay aan?
Bij Repay bieden we HR-oplossingen afgestemd op jouw behoeften. Of het nu gaat om werving, personeelsadministratie of het uitbesteden van verzuimrisico’s, wij hebben de expertise én flexibiliteit in huis om je te ondersteunen wáár dat nodig is. Samen kijken we welke diensten er nodig zijn om het gewenste resultaat te behalen. Veelal is dit een combinatie van de volgende diensten: uitzenden, payroll, salarisadministratie en ZZP-administratie.
Bekijk onze dienstenpagina hier.
Kan Repay mij helpen bij het werven van personeel?
Ja, we hebben ons eigen online uitzendbureau waarmee wij kandidaten werven voor jouw vacatures. Lees er hier meer over.
Hoe kan een samenwerking met Repay zorgen voor een kostenbesparing?
Door de juiste diensten te combineren zorgen we voor een geoliede HR-machine, waarbij het personeelsbestand op orde is én de personeelszaken zo efficiënt mogelijk worden uitgevoerd. Hierdoor bespaar je niet alleen kosten, maar creëer je ook meer tijd om te focussen op de groei van jouw organisatie. Bovendien dragen we met onze diensten bij aan de flexibiliteit van het personeelsbestand en dus de wendbaarheid van je organisatie. Doordat je makkelijker op- en afschalen bij piek-en dalmomenten, voorkom je dat je medewerkers moet betalen zonder dat ze productief zijn.
Kan ik demo aanvragen voor het online uitzendbureau?
Dat kan zeker. Neem contact op via werk@repay.nl of 08800 21620 en vraag om een demo. Eén van onze adviseurs laat je graag zien hoe ons online uitzendbureau werkt.